Start BloggBilderVideor

Scinence and Faith
2010-10-29 | 15:33:00


Klicka på bilden för att lyssna på albumet

First of all, är inte omslaget bara to die for?!

Äntligen kan jag säga att jag har lyssnat igenom detta tillräckligt mycket för att kunna säga vad jag tycker. Jag hade rätt låga förväntningar innan jag lyssnade på det. The Script har liksom varit ett sånt band med två asbra låtar men inget annat för mig. Men AAAAH. Det är på gränsen att jag bölar till varje låt. Antagligen för att texterna beskriver precis var jag är i mitt liv nu.

Highlightsen för mig är Long Gone And Moved On, skulle kunna lägga upp hela texten här - it's spot on direkt från första meningen. Musiken är också bara Amen&Tack liksom. This = Love är också hur brilliant som helst! Älskar hur dom ändrar texten från This is why... till Love is why... i refrängen. Bridgen när dom börjar rappa helt out of the blue (I know, låter cp. Men BOM så snyggt det är när man lyssnar and it makes totall sense).

Snackar vi rent musikaliskt så If You Ever Come Back och introt på Dead Man Walking - mums!

"Time flies but you’re the pilot. It moves real fast but you’re the driver. You may crash and burn sometimes."

/ Josefine Sandquist, livin' laughin' lovin'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
entrybodytag:if test=image