Start BloggBilderVideor

Live like we're dying
2010-09-22 | 13:01:50

"Gotta start lookin at the hands of the time we've been given. This is all we got and we gotta start thinking. If every second counts on a clock that's tickin'. We only got 86, 400 seconds in a day to turn it all around or to throw it all away. Gotta live like we're dying"
 -
  Kris Allen – Live Like We're Dying



Mitt huvud väger ett ton idag så jag gick inte till school. Innan mamma stack till jobbet så sa hon "Se denna filmen idag" -  Nu eller Aldrig / The bucket list heter den. So I did. You should to!

Handlingen i korta drag är två gamla män, som är helt olika, hamnar i samma rum på ett sjukhus. Båda har cancer och får veta ungefär samtidigt att de har 6 - 12 månader kvar att leva. De skriver en lista på saker de vill göra innan "they kick the bucket". 

En grej på listan var att se pyramiderna i Egypten och när de sitter där på toppen, berättar en av dom om vad de gamla egyptierna trodde om döden; att när deras själar kom till himlen skulle man bli ställd två frågor vars svar avgör om man fick komma in eller inte.

Have you found joy in your life? And, has your life brought joy to others?

Det fick mig verkligen att tänka. Vad gör jag för mig själv, och vad gör jag för andra? Nu ska jag inte bli helt djup här, men det kan ju vara bra för alla att ha den tanken lite i bakfickan, för sin egen skull liksom.

/ Josefine Sandquist, livin' laughin' lovin'

Kommentarer
Postat av: Linnea

oyes:)! Tack så jättemycket jossan! Måste säga att din var väldigt fin den med :D

2010-09-22 @ 19:10:19
URL: http://luckymoment.blogg.se/
Postat av: Jenny

Denna filmen ar valdigt fin...

2010-09-23 @ 00:02:08
URL: http://jennymoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
entrybodytag:if test=image