Start BloggBilderVideor

Våren Vaknar
2012-12-10 | 20:02:38



Idag har jag sett mina vackra klassmates uppsättning av "Våren vaknar", F. Wedekinds pjäs från 1800-talet men kanske mer känd i musikalversionen "Spring Awakening" som hade premiär för några år sen på Broadway med bla Lea Michele och Jonathan Groff. Alltid gillat musikalen, men förstod nu vilket djup den verkligen har. Visste att pjäsen var en enooorm skandal när den kom ut, eftersom den behandlar ämenen som homosexualitet, abort, ung kärlek, liv, död, skolångest och allt möjligt. Men den känns fortfarande så modern, aktuell och viktig. Jag blev sjukt berörd, bölade som ett litet barn.. Dom är SÅ duktiga!! Wow vilken klass jag har! Är fortfarande helt känslig, älskar er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför var inte du med i den?

Svar: Har inte valt till den kursen :)
Josefine Sandquist

2012-12-12 @ 10:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
entrybodytag:if test=image